dinsdag 28 november 2017

Mini lightbox voor in de klas

De lightbox van a little lovely company heb ik al enkele jaren voor bij mij thuis. Ik vind hem zo leuk dat ik er ook wel eentje voor in de klas wou. Een tijd geleden was er een goedkope variant in de action maar daar ben ik toen niet geraakt. Tijdens de herfstvakantie stond er een super schattige kleine lightbox in de folder van de zeeman (folder van 28/10/2017 tot 10/11/2017) voor maar 3,99 euro. Ikke dus naar de zeeman en met 4 lightboxen (ook voor mijn collega's) kwam ik buiten :). Bij de lightbox zitten hoofdletters. Omdat wij in onze klassen op werkbladen werken met Dyslexie font (hier gratis te downloaden voor eigen gebruik) heb ik een printblad gemaakt met leesletters in dit lettertype. De letters zijn op het juiste formaat voor de lightbox van de zeeman en ik gebruik de kleuren van veilig leren lezen (korte klanken, tweeklanken en lange klanken lichtblauw). Klik hier om het printblad te downloaden. Enkel nog afdrukken op transparant papier, uitknippen en je bent klaar!

Afbeeldingsresultaat voor lightbox zeeman

In de zeeman komt alles regelmatig terug. Dus als je er ook eentje wilt, hou dan goed de folder in het oog ;)


Waarvoor ik hem ga gebruiken weet ik nog niet precies. 
Enkele ideetjes:
- zinnen maken met de nieuwe woorden
- zin/ tekst maken voor jarige, lightbox mag dan een dag op de bank van de jarige of in de boom of ...
- interesse opwekken bij nieuw W.O.- thema
- ...

Heb je zelf nog leuke ideeën, plaats ze dan zeker in een reactie hieronder ;).

Geen opmerkingen: