zondag 3 december 2017

Winkel voor en na

Joepie, mijn gepimpte winkel is eindelijk klaar! 3 jaar geleden kreeg ik mijn eigen klasje. De winkel die er stond was nog van de dochter van de voormalige juf geweest. Hij was al een tijdje aan een update toe en deze zomer maakte ik er werk van. 
Op pinterest wat ideeën gezocht en dan aan de slag gegaan. Schuren, een nieuw likje verf, nieuwe stof (bedankt aan de stikkunsten van mijn mama <3, na verschillende mislukte stikpogingen door mezelf liepen de werken aan de winkel wat vertraging op ;)), een zelfgemaakte letterslinger en voila.... klaar!
Bij een nieuwe winkel hoorde natuurlijk ook nieuw materiaal. Ik kocht hiervoor de mooie winkelaccessoires van ikea. Handig want deze kan je ook makkelijk in de wasmachine wassen.




Tips:
- de rood/witte stof komt van ikea
- de letterslinger maakte ik door letters van de slinger van 'a little lovely company' over te tekenen op gekleurd papier. Knippen, lamineren en nog eens knippen en dan met splitpennen samenvoegen. Uiteraard kan je ook gewoon letters van een mooi lettertype in het groot printen en er zelf 'zijvoegsels' aan tekenen.


Sinds de start van dit schooljaar werken wij met de rekenmethode Reken Maar! van Van In. Voor de eerste 3 blokken selecteerde ik op basis van de doelen en onze thema's opdrachten voor in de winkelhoek. Deze vind je hier.


1 opmerking:

Ilse zei

Hé,
ik heb net hetzelfde op onze zolder staan voor onze dochters. Al enige tijd tweedehands gekocht en klaar om te pimpen. Ik heb het helemaal uit elkaar gehaald en al eens goed geschuurd. Heb jij eerst primer gebruikt of meteen de nieuwe kleur verf?? Ik ga de 'lelijk' stof van de tent ook vervangen door iets 'frissers' :-)
groetjes
Ilse